Poprawa relacji USA – Chiny szansą dla polskiego eksportu
Według raportu opublikowanego przez Chińską Administrację ds. Regulacji Rynku, wydatki konsumenckie w Chinach wzrosły o 8,1 proc. w porównaniu z poprzednim rokiem, osiągając rekordową kwotę. Kraj ten jest teraz największym rynkiem konsumenckim na świecie. To szansa dla polskich eksporterów.
Dwudniowa wizyta Sekretarza Stanu USA Antoniego Blinkena, w Pekinie zdaje się to przybliżać. W wywiadzie dla CNN (https://edition.cnn.com/2023/06/18/china/blinken-china-visit-wang-yi-meeting-intl-hnk/index.html) powiedział, że Stany Zjednoczone i Chiny dokonały „postępu” w kierunku przywrócenia relacji na właściwe tory, ponieważ obie strony uzgodniły konieczność „stabilizacji” dwustronnych stosunków między tymi dwoma supermocarstwami.
Polscy eksporterzy mogą skorzystać z rosnącego popytu na produkty spożywcze, kosmetyki, artykuły dla dzieci, elektronikę i produkty do domu. Chińscy konsumenci są coraz bardziej zainteresowani produktami zagranicznymi. Wzrost sprzedaży przez kanały e-commerce i platformy handlowe online stwarza dodatkowe możliwości dla polskich firm, aby dotrzeć do chińskiego rynku.
Źródło: CNN