Przejdź do menu Przejdź do treści

Akademia Internacjonalizacji – poznaj rynki Afryki Północnej ze szczególnym uwzględnieniem Maroka!

  • Autor: admin
  • Data publikacji: 13.05.2024
  • Kategoria: Współpraca zagraniczna

Zapraszamy na bezpłatne szkolenie w ramach Akademii Internacjonalizacji. Jeśli zastanawiasz się nad ekspansją swojego biznesu na nowe rynki, to szkolenie jest dla Ciebie! Poznaj atrakcyjne możliwości inwestycyjne w jednym z najszybciej rozwijających się krajów Afryki Północnej – Maroku.

  • TERMIN: 22 maja 2024 r.
  • MIEJSCE: Centrum Internacjonalizacji, al. Walentego Roździeńskiego 188 w Katowicach
  • ZAKRES TEMATYCZNY: różnice międzykulturowe, marketing międzynarodowy, rozpoczęcie działalności w Afryce Północnej, a w szczególności w Maroku.

AGENDA 

  • 8:45-9:00 REJESTRACJA UCZESTNIKÓW 
  • 9:00-9:15 OTWARCIE SZKOLENIA 
  • 9:15-10:00 Wprowadzenie do internacjonalizacji działalności (ekspert: Wojciech Nowicki)
    • Pierwsze kroki na ścieżce eksportera
    • Instytucjonalne narzędzia wsparcia internacjonalizacji działalności
    • Wprowadzenie do marketingu międzynarodowego ze szczególnym uwzględnieniem różnic międzykulturowych
  • 10:00-10:45  Eksplorując Nowe Horyzonty: Rozpoczęcie Działalności na Rynku Afryki Północnej – część 1 (ekspert: Jan Bochniak)
    • Charakterystyka rynku Maroka 
    • Tendencje gospodarcze
    • Najważniejsze branże i perspektywy
  • 10:45-11:00 PRZERWA KAWOWA
  • 11:00-11:45 Eksplorując Nowe Horyzonty: Rozpoczęcie Działalności na Rynku Afryki Północnej – część 2 (ekspert: Jan Bochniak)
    • Strategie wejścia na rynek i ekspansji  
    • Umowy o wolnym handlu
    • Procedura importowa
    • Normy i certyfikaty 
    • Przykłady dobrych kampanii sprzedażowych i marketingowych
    • Dobre praktyki i czego unikać 
  • 11:45-12:30: Skuteczny Marketing na Międzynarodowym Szlaku: Marokańskie Perspektywy (ekspert: Malwina Bakalarska)
    • Zmiana percepcji sukcesem w strategiach marketingowych
    • Religia i zasady halal przy dostosowaniu produktu na rynki północnoafrykańskie
    • Język i aspekty graficzne – jak projektować kampanie marketingowe
    • Różnice regionalne na terenie Królestwa Maroka w działaniach promocyjnych polskiego produktu
  • 12:30-13:00: PRZERWA KAWOWA
  • 13:00-13:45: Kulturowa Mosaika Maroka: Klucz do Skutecznej Komunikacji – część 1 (ekspert: Malwina Bakalarska)
    • Od ogółu do szczegółu, czyli jak zdobyć zaufanie partnerów z regionu Afryki Północnej?
    • Profesjonalny biznes w kulturach pro-partnerskich
    • Komunikacja na odległość – co robić, żeby być efektywnym?
  • 13:45-14:30 Kulturowa Mosaika Maroka: Klucz do Skutecznej Komunikacji – część 2 (ekspert: Malwina Bakalarska)
    • Odmienne zarzadzanie czasem
    • Hierarchia w kulturze muzułmańskiej

POZNAJ EKSPERTÓW 

  • Wojciech Nowicki: Departament Promocji, Polska Agencja Inwestycji i Handlu. Posiada kilkunastoletnią praktykę zawodową w konsultingu biznesowym w tym zakresie relacji inwestorskich, zarządzaniu projektami oraz informacjami. Doświadczenie zawodowe zdobywał w międzynarodowych korporacjach, agencji PR oraz jako dziennikarz, obecnie podejmuje wyzwania na polu dyplomacji handlowej, gdzie odpowiada za obszar Public Affairs. Autor programów szkoleniowych z zakresu internacjonalizacji działalności, m. in. ABC Eksportu, którego celem jest budowanie świadomości wyzwań początkującego eksportera.
  • Jan Bochniak: Zagraniczne Biuro Handlowe Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu w Casablance, Maroko. Z ponad kilkunastoletnim doświadczeniem w eksporcie, przejął różne role od koordynatora po szefa eksportu  i konsultanta, stale rozwijając sprzedaż na rynkach zagranicznych. Pracując w  Maroko koncentruje się na wyszukiwaniu możliwości biznesowych dla polskich firm.. Pomaga im w ekspansji zagranicznej, poczynając od analizy potencjału eksportowego i specyfiki rynku, poprzez wyszukiwanie i weryfikację partnerów, aż po negocjacje handlowe i doradztwo inwestycyjne.
  • Dr Malwina Bakalarska: znana, certyfikowana trenerka biznesu w Grupie SET, ekspertka w dziedzinie kultur afrykańskich oraz konsultantka ds. pracy w środowisku międzykulturowym. Z pasją i zaangażowaniem poszerza horyzonty biznesowe poprzez głęboką znajomość kultury Maroka i licznych krajów afrykańskich. Współautorka publikacji „Przewodnik po rynkach Afrykańskich”. Publikuje eksperckie teksty w dziale Nowe Rynki dla portalu dziennika „Rzeczpospolita”. Komentuje w mediach wydarzenia z krajów afrykańskich (m.in. Polskie Radio, Radio TOK Fm, Polsat News, TVN 24).

KLIKNIJ I ZAPISZ SIĘ

Projekt „InterGlobal – internacjonalizacja przedsiębiorstw sektora MŚP z województwa śląskiego” jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, w ramach programu Europejskie Fundusze dla Śląskiego 2021-2027.

Newsletter

 

Newsletter