Przejdź do menu Przejdź do treści

Fundusz Górnośląski S.A. w Katowicach informuje o wznowieniu w dniu 28 stycznia 2025 r. o godz. 08.00 naboru wniosków o udzielenie pożyczki z Regionalnego Funduszu Wsparcia Przedsiębiorstw Dotkniętych Powodzią. Nabór będzie trwał do 03 lutego 2025 roku do godziny 16.00.


Dla kogo?

Pożyczka z „Regionalnego Fundusz Wsparcia Przedsiębiorstw Dotkniętych Powodzią” udzielana jest przez Fundusz Górnośląski SA (Pośrednika Finansowego) ze środków udostępnionych przez Menadżera Funduszu Funduszy, z przeznaczeniem na wsparcie przedsiębiorstw, których dotknęły skutki powodzi (klęski żywiołowej), prowadzących działalność gospodarczą na terenie województwa śląskiego, na obszarach wymienionych w Rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 16 września 2024 r.
w sprawie wprowadzenia stanu klęski żywiołowej na obszarze części województwa dolnośląskiego, lubuskiego, opolskiego oraz śląskiego, tj. powiat Bielsko- Biała, powiat bielski, powiat cieszyński, powiat pszczyński i powiat raciborski.


Na jaki cel?
  • Środki z Pożyczki mogą zostać przeznaczone w szczególności na realizację następujących przedsięwzięć: 
  • odbudowa i remont obiektów oraz infrastruktury, zniszczonych lub uszkodzonych w wyniku powodzi, niezbędnych do prowadzenia działalności gospodarczej,
  • naprawa lub zakup sprzętu, maszyn lub innych zasobów technicznych zniszczonych lub uszkodzonych w wyniku powodzi, niezbędnych do wznowienia działalności,
  • inwestycje związane z przeniesieniem działalności firmy na tereny o mniejszym ryzyku powodziowym w obrębie tego samego województwa,
  • zatowarowanie,
  • finansowanie bieżącej działalności przedsiębiorstwa, w tym wypłat wynagrodzeń, płatności dla dostawców, pokrycie kosztów operacyjnych, zobowiązania publiczno-prawne,
  • finansowanie innych wydatków niezbędnych do zapewnienia ciągłości działania Odbiorcy.

Wnioski o Jednostkową Pożyczkę złożone przez podmioty, które nie poniosły w wyniku powodzi szkody w rzeczowych aktywach trwałych lub obrotowych (np. nie uległy one zalaniu, zniszczeniu, uszkodzeniu) będą rozpatrywane przez Pośrednika Finansowego dopiero po rozpatrzeniu wniosków od podmiotów, które taką szkodę poniosły, o ile będą jeszcze dostępne środki w ramach Limitu Pożyczki.

Przyjmowanie wniosków o udzielenie pożyczki będzie trwało co najmniej  3 dni robocze, czyli do 12 grudnia do godziny 16.00 z tym zastrzeżeniem, że jeśli w tym terminie łączna suma pożyczek wnioskowanych przez podmioty, które poniosły w wyniku powodzi szkody w rzeczowych aktywach trwałych lub obrotowych jest niższa niż 150% Limitu Pożyczki, to nabór będzie trwać dalej, aż nastąpi jedno z dwóch zdarzeń:

a) upłynie 7 dni od ogłoszenia naboru,

b) suma pożyczek wnioskowanych przez ww. podmioty osiągnęła 150% Limitu Pożyczki.

Informacja o zakończeniu Naboru pojawi się na stronie internetowej Funduszu.

Pożyczka może finansować do 100% wydatków w kwotach brutto.


Na jakich warunkach?

  • Maksymalna kwota pożyczki wynosi 5 mln zł;
  • Oprocentowanie wynosi 0% i jest stałe w całym okresie jej spłaty (z zastrzeżeniem zapisów paragrafu 11, Regulaminu udzielania pożyczek),  z uwzględnieniem wysokości posiadanego limitu pomocy de minimis;
  • Maksymalny okres spłaty pożyczki wynosi 120 miesięcy;
  • Maksymalna karencja w spłacie kapitału pożyczki wynosi 12 miesięcy;
  • Możliwość umorzenia pożyczki do 90% jej wysokości – z uwzględnieniem wysokości posiadanego limitu pomocy de minimis
  • Brak wkładu własnego

Sposób zapłaty

  • W ratach miesięcznych

Jak złożyć wniosek?
  • Warunkiem ubiegania się o Pożyczkę jest złożenie wniosku o udzielenie Pożyczki wg wzoru stanowiącego załącznik nr 1 do Regulaminu, wraz z pełną wymaganą dokumentacją .
  • Przedsiębiorca składa wniosek o udzielenie Pożyczki wraz z załącznikami:
  • w wersji papierowej, składanej osobiście bezpośrednio w siedzibie FG w Katowicach przy ul. Sokolskiej 8 lub w Punkcie Obsługi Klienta w Częstochowie przy ul. Jasnogórskiej 26/201 (decyduje data wpływu);
  • w wersji papierowej, przesłanej pocztą za zwrotnym potwierdzeniem odbioru bądź przesyłką kurierską na adres siedziby FG: ul. Sokolska 8, 40-086 Katowice z dopiskiem „RFWP” (decyduje data wpływu);
  • w wersji elektronicznej, opatrzonej elektronicznym podpisem kwalifikowanym lub podpisanej profilem zaufanym ePUAP (decyduje data wpływu wniosku na adres: RFWP@fgsa.pl);
  • w wersji elektronicznej w formie dokumentowej – skan przesłany pocztą elektroniczną na adres mailowy: RFWP@fgsa.pl, przy czym oryginały dokumentów należy przesłać na adres wskazany w pkt 2 powyżej z dopiskiem „RFWP” (decyduje data wpływu wniosku na adres: RFWP@fgsa.pl, pod warunkiem dostarczenia egzemplarza oryginalnego w terminie do 7 dni).

Uwaga: dopuszczalnym jest złożenie kompletnie wypełnionego i podpisanego Wniosku o udzielenie pożyczki, jeżeli Wnioskodawca nie będzie posiadał wszystkich załączników na dzień rozpoczęcia naboru, a  brakujące załączniki zostaną uzupełnione  w terminie do 7 dni, w takim wypadku złożony  Wniosek będzie procedowany zgodnie z pierwotnym wpływem.

Sprawdź naszą ofertę pożyczkową – Wydział Instrumentów Finansowych

Newsletter

 

Newsletter