Fundusz Górnośląski S.A. w Katowicach informuje o wznowieniu w dniu 28 stycznia 2025 r. o godz. 08.00 naboru wniosków o udzielenie pożyczki z Regionalnego Funduszu Wsparcia Przedsiębiorstw Dotkniętych Powodzią. Nabór będzie trwał do 03 lutego 2025 roku do godziny 16.00.
Pożyczka z „Regionalnego Fundusz Wsparcia Przedsiębiorstw Dotkniętych Powodzią” udzielana jest przez Fundusz Górnośląski SA (Pośrednika Finansowego) ze środków udostępnionych przez Menadżera Funduszu Funduszy, z przeznaczeniem na wsparcie przedsiębiorstw, których dotknęły skutki powodzi (klęski żywiołowej), prowadzących działalność gospodarczą na terenie województwa śląskiego, na obszarach wymienionych w Rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 16 września 2024 r.
w sprawie wprowadzenia stanu klęski żywiołowej na obszarze części województwa dolnośląskiego, lubuskiego, opolskiego oraz śląskiego, tj. powiat Bielsko- Biała, powiat bielski, powiat cieszyński, powiat pszczyński i powiat raciborski.
- Środki z Pożyczki mogą zostać przeznaczone w szczególności na realizację następujących przedsięwzięć:
- odbudowa i remont obiektów oraz infrastruktury, zniszczonych lub uszkodzonych w wyniku powodzi, niezbędnych do prowadzenia działalności gospodarczej,
- naprawa lub zakup sprzętu, maszyn lub innych zasobów technicznych zniszczonych lub uszkodzonych w wyniku powodzi, niezbędnych do wznowienia działalności,
- inwestycje związane z przeniesieniem działalności firmy na tereny o mniejszym ryzyku powodziowym w obrębie tego samego województwa,
- zatowarowanie,
- finansowanie bieżącej działalności przedsiębiorstwa, w tym wypłat wynagrodzeń, płatności dla dostawców, pokrycie kosztów operacyjnych, zobowiązania publiczno-prawne,
- finansowanie innych wydatków niezbędnych do zapewnienia ciągłości działania Odbiorcy.
Wnioski o Jednostkową Pożyczkę złożone przez podmioty, które nie poniosły w wyniku powodzi szkody w rzeczowych aktywach trwałych lub obrotowych (np. nie uległy one zalaniu, zniszczeniu, uszkodzeniu) będą rozpatrywane przez Pośrednika Finansowego dopiero po rozpatrzeniu wniosków od podmiotów, które taką szkodę poniosły, o ile będą jeszcze dostępne środki w ramach Limitu Pożyczki.
Przyjmowanie wniosków o udzielenie pożyczki będzie trwało co najmniej 3 dni robocze, czyli do 12 grudnia do godziny 16.00 z tym zastrzeżeniem, że jeśli w tym terminie łączna suma pożyczek wnioskowanych przez podmioty, które poniosły w wyniku powodzi szkody w rzeczowych aktywach trwałych lub obrotowych jest niższa niż 150% Limitu Pożyczki, to nabór będzie trwać dalej, aż nastąpi jedno z dwóch zdarzeń:
a) upłynie 7 dni od ogłoszenia naboru,
b) suma pożyczek wnioskowanych przez ww. podmioty osiągnęła 150% Limitu Pożyczki.
Informacja o zakończeniu Naboru pojawi się na stronie internetowej Funduszu.
Pożyczka może finansować do 100% wydatków w kwotach brutto.
- Maksymalna kwota pożyczki wynosi 5 mln zł;
- Oprocentowanie wynosi 0% i jest stałe w całym okresie jej spłaty (z zastrzeżeniem zapisów paragrafu 11, Regulaminu udzielania pożyczek), z uwzględnieniem wysokości posiadanego limitu pomocy de minimis;
- Maksymalny okres spłaty pożyczki wynosi 120 miesięcy;
- Maksymalna karencja w spłacie kapitału pożyczki wynosi 12 miesięcy;
- Możliwość umorzenia pożyczki do 90% jej wysokości – z uwzględnieniem wysokości posiadanego limitu pomocy de minimis
- Brak wkładu własnego
- W ratach miesięcznych
- Warunkiem ubiegania się o Pożyczkę jest złożenie wniosku o udzielenie Pożyczki wg wzoru stanowiącego załącznik nr 1 do Regulaminu, wraz z pełną wymaganą dokumentacją .
- Przedsiębiorca składa wniosek o udzielenie Pożyczki wraz z załącznikami:
- w wersji papierowej, składanej osobiście bezpośrednio w siedzibie FG w Katowicach przy ul. Sokolskiej 8 lub w Punkcie Obsługi Klienta w Częstochowie przy ul. Jasnogórskiej 26/201 (decyduje data wpływu);
- w wersji papierowej, przesłanej pocztą za zwrotnym potwierdzeniem odbioru bądź przesyłką kurierską na adres siedziby FG: ul. Sokolska 8, 40-086 Katowice z dopiskiem „RFWP” (decyduje data wpływu);
- w wersji elektronicznej, opatrzonej elektronicznym podpisem kwalifikowanym lub podpisanej profilem zaufanym ePUAP (decyduje data wpływu wniosku na adres: RFWP@fgsa.pl);
- w wersji elektronicznej w formie dokumentowej – skan przesłany pocztą elektroniczną na adres mailowy: RFWP@fgsa.pl, przy czym oryginały dokumentów należy przesłać na adres wskazany w pkt 2 powyżej z dopiskiem „RFWP” (decyduje data wpływu wniosku na adres: RFWP@fgsa.pl, pod warunkiem dostarczenia egzemplarza oryginalnego w terminie do 7 dni).
Uwaga: dopuszczalnym jest złożenie kompletnie wypełnionego i podpisanego Wniosku o udzielenie pożyczki, jeżeli Wnioskodawca nie będzie posiadał wszystkich załączników na dzień rozpoczęcia naboru, a brakujące załączniki zostaną uzupełnione w terminie do 7 dni, w takim wypadku złożony Wniosek będzie procedowany zgodnie z pierwotnym wpływem.
-
Zał. 1 Uproszczone sprawozdanie finansowe wraz z prognoza
xls, 0.08 MB
-
Zał. 1 Sprawozdanie finansowe dla pełnej księgowości
xls, 0.09 MB
-
Zał. 2 Upoważnienie BIG Infomonitor przedsiębiorca
docx, 0.06 MB
-
Zał. 3 Upoważnienie do BIG Infomonitor konsument osoba fizyczna
docx, 0.06 MB
-
Zał. 4 Informacja o Wnioskodawcy i Poręczycielu
docx, 0.20 MB
-
Zał. 5 Formularz przy ubieganiu się o pomoc de-minimis
xlsx, 0.06 MB
-
Zał. 6 Wykaz dokumentów formalnoprawnych wnioskodawcy
pdf, 0.12 MB
-
Zał. 6 Wykaz dokumentów wymaganych do wniosku o pożyczkę
pdf, 0.12 MB
-
Zał. 6 Wykaz dokumentów wymaganych do wniosku o pożyczkę
pdf, 0.14 MB
-
Kalkulator wnioskowanej pomocy publicznej
xlsx, 0.03 MB
-
Kalkulator pożyczkowy
xlsx, 0.02 MB